Essays24.com - Term Papers and Free Essays
Search

Benefits Of Technology

Essay by   •  September 15, 2010  •  349 Words (2 Pages)  •  2,456 Views

Essay Preview: Benefits Of Technology

Report this essay
Page 1 of 2

Ever since it developed, there has been controversy over whether or not mechanical inventions benefit our lives.

Technology is the technical means people use to improve their surroundings. It is also a knowledge of using tools and machines to do tasks efficiently.

We use technology to control the world in which we live. Technology is people using knowledge, tools, and systems to make their lives easier and better.

People use technology to imrove their ability to do work. Through technology, people communicate better. Technology allows them to make more and better products. Our buildings are better through the use of technology. We travel in more comfort and speed as a result of technology. Yes, technology is everywhere and can make life better.

Dejando a un lado los efectos negativos, la tecnologнa hizo que las personas ganaran en control sobre la naturaleza y construyeran una existencia civilizada. Gracias a ello, incrementaron la producciуn de bienes materiales y de servicios y redujeron la cantidad de trabajo necesario para fabricar una gran serie de cosas. En el mundo industrial avanzado, las mбquinas realizan la mayorнa del trabajo en la agricultura y en muchas industrias, y los trabajadores producen mбs bienes que hace un siglo con menos horas de trabajo. Una buena parte de la poblaciуn de los paнses industrializados tiene un mejor nivel de vida (mejor alimentaciуn, vestimenta, alojamiento y una variedad de aparatos para el uso domйstico y el ocio). En la actualidad, muchas personas viven mбs y de forma mбs sana como resultado de la tecnologнa.

En el siglo XX los logros tecnolуgicos fueron insuperables, con un ritmo de desarrollo mucho mayor que en periodos anteriores. La invenciуn del automуvil, la radio, la televisiуn y telйfono revolucionу el modo de vida y de trabajo de muchos millones de personas.

...

...

Download as:   txt (2.2 Kb)   pdf (53.5 Kb)   docx (9.2 Kb)  
Continue for 1 more page »
Only available on Essays24.com